Jak zainteresować nauką. Metoda IH - zainteresować, zindywidualizować, zastosować
Lekcje pulsują życiem, praktycznymi przykładami codziennych zastosowań, sytuacjami w których nieodzowne stają się konkretne słowa i zwroty stosowane bez zbędnego namysłu. Zadaniem nauczyciela jest przekonać, że używanie angielskiego leży w zakresie praktycznych możliwościach ucznia i nie wymaga jakiegoś szczególnego wysiłku, jest przy tym sprawą najzupełniej oczywistą i naturalną.
Stosujemy proste elementy technik teatralnych. Nauczyciel stosuje techniki pantomimiczne, rysuje i ilustruje słowa gestami. Odgrywane są mini-scenki, w jak najszerszym możliwym zakresie stosuje się praktykę zamiast teorii: naprawdę będziesz przeprowadzać rozmowę telefoniczną, rzeczywiście zrobisz sałatkę owocową, makijaż, czy plan podróży metrem.
Zapamiętując dane wyrażenie będziesz kojarzyć je z obrazem, gestem, okolicznościami, uczuciami i emocjami, a po krótkim czasie - z komentarzem opartym na już znanych, angielskich słowach. Najważniejszą osobą jest uczeń, najważniejszym kryterium jego cele i zainteresowaniaTo właśnie potrzeby ucznia wynikające z wieku, charakteru, zainteresować i celu nauki określają tematykę i charakter zajęć, dobór materiałów oraz wybór techniki nauczania.
- W centrum uwagi jest uczeń, a nie metoda, która ma mu służyć swoją elastycznością. Wymaga to większej kompetencji nauczyciela, niż w podejściu tradycyjnym, gdzie nauczyciel cały czas stoi w "świetle jupiterów", często pozwalając uczniom na bierność.
- W metodzie IH nie ma czasu na nudę i obojętność. Naszą ambicją jest, abyś po prostu nie mógł doczekać się kolejnych zajęć.
- Tematyka zajęć dobierana jest pod kątem zainteresowań grupy. Nie stosujemy "drylowania" opartego na tematyce, która nie wzbudza zainteresowania uczących się.
- Nauka języka metodą IH to cykl pozytywnych, ciekawych działań, którym towarzyszą dobre emocje i satysfakcja.
- Celem zajęć jest: zaktywizować i motywować. Nie ma w nich miejsca na teoretyzowanie, monotonne powtarzanie, lub na "zabijanie czasu". Wszędzie tam, gdzie to jest tylko możliwe redukujemy do minimum uciążliwość i ryzyko znużenia. Nie oznacza to jednak, że pozwalamy Ci na rezygnację z wysiłku i pracy nad Twoim własnym rozwojem.
- Grupę postrzegamy jako zbiór indywidualności. Indywidualne podejście do ucznia oparte jest nie tylko na umiejętności dostrzegania tego, co oczywiste. Polega też na rozpoznaniu i odpowiednim traktowaniu tego, co w każdym z nas jest ukryte.
- Nauczyciel informuje ucznia na bieżąco o jego postępach, zwracając uwagę na kwestie wymagające większego wysiłku.Każda lekcja to świadomość zwiększania własnych możliwości.
International House to szkoła dla ambitnych i wymagających
Z naszego doświadczenia wynika, że w IH świetnie radzą sobie nawet ci, którzy sami nie wiedzą jeszcze, jak wiele potrafią osiągnąć. IH to pozytywna energia, która przełamuje bierność i stagnację.