Centrum Egzaminacyjne PL034 Szkoła Języka Angielskiego International House Bydgoszcz, wspólnie z Cambridge English Language Assessment i Cambridge University Press, zorganizowała dla nauczycieli języka angielskiego z Województwa Kujawsko-Pomorskiego konferencję metodyczną dotyczącą Egzaminów Cambridge English:
SUCCESS WITH CAMBRIDGE ENGLISH
Konferencja odbyła się 1 lutego 2014, w siedzibie International House w Bydgoszczy.
Poniżej program konferencji:
10.00–10.30 Rejestracja
10.30–10.40 Otwarcie i prezentacja Centrum PL034 w Bydgoszczy (Tim Brombley, Director of Studies IH Bydgoszcz)
10.40–11.25 Cambridge English Exams - The Speaking Paper (Marek Mocny, Speaking Examiner, Team Leader)
11.25–11.45 Kawa
11.45–12.15 Egzaminy Cambridge English - drogowskazy w nauczaniu języka angielskiego w szkole (Mariusz Prot, Cambridge English Language Assessment)
12.15–12.55 Teaching real skills or just exam techniques? (Tim Brombley, Director of Studies IH Bydgoszcz)
12.55–13.15 Kawa
13.15–14.00 Cambridge English: Young Learners - YLE. Starters, Movers, Flyers (Luiza Wójtowicz-Waga, Cambridge University Press)
14.00–14.20 Prezentacja najnowszych podręczników Cambridge University Press do Egzaminów Cambridge English (Rafał Maliszewski, Helena Paczuska, Cambridge University Press)
Uczestnictwo w konferencji było nieodpłatne. Mamy nadzieję, że zapoczątkowało ono cykl spotkań związanych z metodyką nauczania do Egzaminów Cambridge English. Dziękujemy Księgarni Językowej POWER z Bydgoszczy, za zorganizowanie stoiska oferującego podręczniki związane z Cambridge English z 20% rabatem. Zdjęcia ze spotkania na dole strony.
Teaching real skills or just exam techniques?
One of the most satisfying things about preparing students for Cambridge exams is that almost all of the linguistic skills, study skills, and areas of language awareness needed to get a good grade are of genuine value to the effective communicator, the effective reader, and the effective learner. In this session we look at examples of this and how it can be used to positively affect what happens in the classroom.
Tim Brombley. Over the past 21 years, Tim has worked as a teacher, examination course coordinator, FCE and CAE oral examiner and Director of Studies with International House, and as a teacher, curriculum designer, EFL coursebook writer and multimedia materials designer in the energy and oil industry.
Cambridge English Exams - The Speaking Paper
The workshop will look at the speaking component of the most popular Cambridge Exams, focusing on the types of tasks, different aspects of the assessment process and their possible implications for teaching and exam preparation. We will also take a quick glance at FCE and CAE exam updates for 2015.
Marek Mocny. Speaking Examiner and Teacher Trainer, Team Leader. Director of the private language school.
Egzaminy Cambridge English—drogowskazy w nauczaniu języka angielskiego w szkole
Format szkolnych egzaminów ministerialnych z języka angielskiego w znacznym stopniu pokrywa się ze strukturą Egzaminów Cambridge. Coraz więcej szkół powszechnych oraz językowych decyduje się na włączenie Egzaminów Cambridge English: Key (KET), Preliminary (PET) i First (FCE) w proces nauczania i testowania języka angielskiego, widząc w tym rozwiązaniu wyraźne korzyści dla samej szkoły, ale przede wszystkim dla uczniów jak i nauczycieli. Prezentacja przeanalizuje korelację pomiędzy powyższymi grupami egzaminów z języka angielskiego.
Mariusz Prot. Konsultant Cambridge English Language Assessment odpowiedzialny za doradztwo związane z przygotowaniem do Egzaminów Cambridge English i dobór odpowiednich materiałów.
Cambridge English: Young Learners - YLE. Starters, Movers, Flyers
Metodyczne i merytoryczne założenia w procesie przygotowania do poszczególnych części Egzaminów YLE i zakres samych egzaminów. Dobór odpowiednich podręczników jako ważna pomoc i element w odniesieniu końcowego sukcesu.
Luiza Wójtowicz-Waga. Nauczyciel języka angielskiego, trenerka Stowarzyszenia PASE i Cambridge University Press. Przez ponad dekadę związana z dużą, ogólnopolską szkołą językową jako metodyk i dyrektor ds. nauczania. Trenuje w środowiskach edukacyjnych i biznesowych, jest coachem językowym i recenzentką renomowanych wydawnictw językowych.